Saturday, July 31, 2010

happy birthday abah!!

0 comments Links to this post
Myspace Comments
  happy birthday abah !!
beberapa tahun lepas kita hidup dalam satu kluarga ..
kita bhagia dalam satu kluarga ..dengan kehadiran ADIK IKA menambahkan lagi kebahagiaan kita ..
tapi pada tahun 2004 kita berpisah ..
abah tinggalkan kami .. mak pergi ...
tapi angah buat kputusan untuk ikut abah tanpa menghiraukan adik2.kakak n mak ..
walaupun kita tak pernah rapat sbelum tu tapi angah tetep nak jaga abah .. sejak tu angah dduk ngan abah kita bertambah rapat .. walaupun kita jarang bertemu krana abah kerja .. namun abah tetap menjalankan tanggungjawab abah ,,
abah bagi duit blanja kat angh.. abh bgi angh kasih syg ..
tapi tu smua tak lama .. setelah beberapa tahun angah dduk uma sewe sendiri ..2008 bulan 9
abah nikah .. tanpa pengetahuan angh .. abah rahsiakan dari angh .. anagh rasa abah KEJAM ..
abah tak syg angah .. namun pada hari itu angah rase tak sedap hati dan angah rase abah ade simpan rahsia ..
angh tetap ikut abh walaupun hati angah sakit ..
abah sejak dari tu .. abah abaikan angah .. hidup angah susah dalam uma sewe yang angah dduk ..
abah mak along ika smua tak tau kesusahan angah ..
angh tak tahan dgn kesusahan tu .. 
mak ajak angh pindah uma mak ..
angah pergi .. tapi tak lame .. selepas angah kluar hospital .. abah nak jumpa ika ..
angh bagi tau mak angh nak bwak ika jmpe abah ..
tapi mak marah angah ,.. mak mengamuk .. mak maki angah .. mak halau angh .. 
mak kata angh kurang ajar .. mak kate angah anak derhaka ..
salah angah ke abah .. smuanya kerana abah .. hati angah sedih .. 
angh bawak juga ika dtg jumpa abah .. abah .. sepanjang perjalanan angh menagis .. mengis dan mengis .. 
angah bagi tahu abah "mak halau angah" 
abah kata "dduk la sini tapi ibu(mak tiri) kamu tu kamu tau2 ja la"
angah kcik hati abah ...
abah bukan utama kan anak abh ..
angh terus call mama(mak angkat) mama suruh angah datang sane hari tu jugak ..
angah kems smua barang2 angh .. hari tu jugak angah sampai kl ..
abah ... trima kasih trima angah walau ape pun abah trima angah seadanya .. 
abah tak buang angah dari hidup abah .. mcm mane mak buang angh .. 
smua krana penceraian abah dan mak . (angah tak sanggup nak crita lagi)
sampai hari ni .. abah tetap abah ..
angah sayang abah ... !!
selamat hari lahir abah ..

Friday, July 30, 2010

peminat novel damya hanna

0 comments Links to this post
Bahagiakah Nurin Aina jika hidupnya bagai lilin membakar diri? Dia terpaksa mendepani Liyana dan Mylia yang pendendam. Begitu juga dengan Luqman serta Zamil yang mengharapkan kasihnya. Setiap wajah yang berkisah, Nurin bagai hilang luahan rasa.
Zamil mencintai Nurin. Luqman juga mencintai Nurin. Yang mana satu pilihan hati? Zamil seolah-olah putus harapan apabila Luqman hadir dalam diri Nurin. Zamil cuba menahan sebak. Jiwa lelakinya menangis. Tapi bayangan Nurin juga yang sentiasa menghantui perasaannya.
Siapakah pilihan hati Nurin? Adakah Zamil atau Luqman yang bertepuk sebelah tangan? Siapa pula yang terluka hati?

HAZIQAH mempunyai impian untuk hidup bahagia di samping Yusri. Namun, tiada siapa menyangka di saat hari bahagia itu bakal menjelma, ada yang membuat onar sehingga kesucian dirinya dipersoalkan. Lantaran itu, pelamin angannya musnah bersama harapan dan hatinya hancur umpama terhempas!
.
Namun, Haziqah nekad. Majlis perlu dilaksanakan. Yang penting, fitnah dapat ditamatkan. Biarpun Fakrul tidak pernah dicintai, dia rela asalkan kesucian dirinya dapat dibuktikan. Tetapi malang, perkahwinan yang tercipta itu hanya menambahkan penderitaan yang sedia tergalas di bahu. Dia dikeji dan digantung tak bertali!
.
Bagi Fakrul, cintanya bukan untuk Haziqah tapi masih untuk Azura. Gadis pertama yang dicintainya... tetapi kecurangan Azura menambahkan kebenciannya kepada Haziqah. Dia benci pada perempuan yang tidak setia. Namun, pertemuan kedua antara Fakrul dan Haziqah membuatkan dia mula yakin bahawa Haziqah adalah miliknya. Bukan Yusri mahupun Hafiz... sepupunya.
.
Mampukah Haziqah menyambut huluran cinta Fakrul setelah dirinya puas dihina? Haziqah tidak mahu pisang berbuah dua kali! Baginya, kedukaan lalu masih bertapak utuh di hatinya. Cukuplah sekali...

RIAN sama sekali tidak pernah membayangkan hidupnya akan berubah dalam sekelip mata. Namun, itulah yang terjadi apabila dia terjaga pada suatu hari. Kemunculan Hanif yang diperkenalkan sebagai suaminya amat mengejutkan sedangkan dia sama sekali tidak mengenali siapa lelaki itu.
Retrograde amnesia! Sejenis gangguan terhadap memori selepas berlakunya sesuatu trauma. Itu kata doktor yang merawatnya setelah dia terbabit dalam satu nahas jalan raya. Itulah juga punca dia tidak mampu mengenali suami sendiri.
Lantaran keliru dengan apa yang berlaku, Rian nekad mahu mencari jawapan. Penemuan sebuah jurnal hitam akhirnya berjaya menemukan jawapan. Sayang seribu kali sayang, di saat perasaan kasihnya mula bertunas, dia dikecewakan. Hanif ternyata berdendam atas apa yang pernah berlaku seolah-olah tidak mahu Rian wujud dalam hidupnya.
Lantas, apa perlunya Rian membina kenangan lalu jika sekadar untuk dimusnahkan oleh lelaki itu? Adilkah dia dihukum sedemikian rupa?
 
 
Tiada siapa mengharap derita, namun takdir telah tertulis dlm kehidupan Nur Dhuha. Mahu atau tdk dia harus mengharunginya demi kehidupan yg lebih bahagia.
.
Syamir, walaupun kewujudannya tidak pernah dimahukan, dia tetap tega memburu Nur Dhuha. Dendamnya begitu mendalam walaupun episod duka sudah berlalu bertahun lamanya. Dia masih belum puas menyeksa hidup gadis itu. lantas utk apa kembali jika utk menyakiti?
.
Nur Dhuha didera secara mental dan fizikal. Walau derita, jauh di sudut hatunya, dia tetap mendambakan kasih syg. Bencinya pd Syamir hanya di bibir. Luka yg dicipta oleh Syamir berulang kali dirawat sendiri hingga sabarnya mencapai kemuncak. Dia akhirnya cuba membebaskan diri demi mencari bahagia yg hakiki.
.
Kehilangan Nur Dhuha meragut keegoan Syamir. Dia mula mengesan perubahan diri lantas kembali sebagai pemburu demi sebuah kemaafaan.
 
 Pengalaman mengajar erti kedewasaan. Qasdina menjadi tonggak keluarga. Dalam meniti usia remaja, dia juga mempunyai cita2. namun demi adik2 yg masih bersekolah dan ayah yg dibebani hutang, impian itu terpaksa dilupakan. Misi dia sekarang adalah utk memburu lelaki kaya!.
Zariel- Lelaki pertama yg berjaya mencuri perhatian, kacak, kaya dan romantis. itu la ciri2 lelaki idamannya. tetapi lelaki itu tidak seperti yg disangkakan. Ego dan menjengkelkan hatinya.
.
Iqram- kehadiran lelaki ini kerap mengganggu emosi. Qasdina jadi rimas. Tiada langsung kriteria lelaki pujaannya. namun sifat peribadi Iqram yg penuh rahsia dan kesederhanaan sifatnya berjaya meruntun hatinya.
.
Ternyata cinta itu indah. Namun dia sedar hanya kejayaan menggapai cita2
bakal melengkapkan hidupnya. Ikutkan hatinya nak memiliki kedua-duanya sekali! Dia berhak bahagia. ketentuan ILAHI menentukan segalanya. 
 
 
Kemana jua langkahnya dibawa, kisah duka amat sukar luput dari ingatannya. Tanpa kata perpisahan, Shafika kabur dari pandangan mata. lantaran itu jiwa Fariz lumpuh tak keruan.
.
bertahun lamanya memendam rasa, muncul Viviana menarik perhatian. Pertemuan pertama bagai dirancang, namun hakikatnya ada rahsia yg tersingkap. Fariz tidak mampu mengelak andai sejrah bakal berulang. Apakah daya, perbezaan adat dan agama menyekat dirinya utk berangan2 tinggi.
.
Disaat kemelut melanda muncul Siti Nur Ain. Fariz pasti...sinar buatnya akan terserlah andai mereka tabah menghadapi dugaan. Siap yg menjadi pilihan Fariz? dia berserah walaupun pasti ada hati yg terluka dgn keputusannya.
 
p/s:bli la novel2ni .. sya salah  seorang peminat novel damya hanna

s i d i a

0 comments Links to this post
istimewe nya die dlam hati aku ..
28 june 2010
aku mengenalinya ..
pagi ku ceria dengan hadirnya dia ..
dia la pengubat hatiku bila aku memerlukan ..
mengenalinya bnyak mengajarku erti kesabaran ..
kelukaan ...
jelas terasa tatkala kau jauh dari ku ..
hati menjerit kerinduan ..
namun cinta mengatasi segalanya ..
aku mencintai dia ..
i love you so far damn much

my dear mom

0 comments Links to this post
my dear mom ..
tanks merindui diri ini ..
ta sangka mak masih sudi untuk merindui diri ni ..
bngun tido tadi mcm ta percaya yg mak call ..
walaupun bkan mak yg bercakap ..
tapi angah percaya mak yg merindui angah ..
and tanks msih sudi anta msj ngan angh mak .. 
angh akan sentiasa doa hubungan kita akan baik smula ..
angh tak ada apa lagi untuk bkti kan angah akn jadi yg terbaik ..
doa kan angh mak ..
love you damn much mak .. !!

Wednesday, July 21, 2010

happy birthday to adik ika syg !!

0 comments Links to this post

epy birthday adik ika 
blajar elok2 tau ..
jagn nakal2 adik ..
angah sedih ta dapat cakap ngan adik 
n angah sedih adik jauh dgn angah ..
tapi ta ape ..
adik tetap dalam hati angah ..
syg adik !!

Saturday, July 17, 2010

rindu keluarga ..

0 comments Links to this post
dahulunya aq bhagia bersama kluarga ,,
aq ada mak,ayah,akak dan adik2
tapi sekarang aq bersendirian ..
kebahagiaan yang aq ada dahulunya hilang ..
kini aq menanggung kesedihan yang tak kan pernah hilang ..
angah sayang smua!!

Tuesday, July 13, 2010

santai bersama ima

1 comments Links to this post
 
santai bersama iemah..
sedikit sebanyak yang dapat iemah siapkan untuk semua. 
-aku ingin kan kehadiranmu disetiap langkah hidupku- 

 



hari ini aku masih disini
menghitung hari
mengarang bait-bait cinta
untuk dijadikan harapan jiwa

pertama kali ku tatap wajahmu ada getar yang menusuk kalbu.
saat itu, hanya suaramu yang bisa melunakkan mimpiku.
meskipun tawamu nampak bahagia,
mengapa bening mata itu bersalut duka?
andainya kau pernah terluka,
izinka aku mengubatinya.namun jawapan mu sering menyongsang makna.
tinggal harapan ku tergapai-gapai,
kau biarkan begitu sahaja.
puas ku kikis namamu lelah jasadku dek tipu helahmu.
berkali-kali kuulang AKU SAYANG PADAMU.
sayangnya bayangmu jua yang hadir mengocak tenangku. belajarlah terima hakikat,
aku adalah kenyataan dan dia adalah kenangan!!
sekali lagi ku tunggu lafaz cinta dari.


 

k e h a d i r a n n y a ~ Copyright © 2010 Design by Ipietoon